Handelsbetingelser for Designska.dk
Handelsbetingelserne er senest opdateret 24-02-2024
Generelle oplysninger om virksomheden
Virksomhedens juridiske navn: Søren Christensen, Webshops navn: Designska
Adresse: ul. Puławska 12/3, 02-566 Warszawa, Polen
Telefon: +45 65 74 24 80
Officiel webshop-adresse: designska.dk
CVR/VAT nr. i Polen kaldet NIP: PL7010178625
Bank: Bank Handlowy w Warszawie S.A. SWIFT / BIC code: INGBPLPW
IBAN code: PL41 1030 0019 0109 8501 0114 8565
For B2B – handel med virksomheder læs da venligst afsnit 18
- GENERELT
For at handle på designska.dk skal du være fyldt 18 år og i besiddelse af et gyldigt betalingskort, som vi accepterer. Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du handle med værges accept eller anden juridisk ret til at indgå købet. - SKADER PÅ VARE VED LEVERING
Vi opfordrer til at du/I ved levering, og før der underskrives for modtagelsen, at undersøge varen for synlige skader, som evt. Kan være sket under transporten. Er emballagen brudt og/eller skadet, bedes du venligst undersøge om også selve varen er skadet. SÅFREMT VAREN ER BESKADIGET BEDES DU VENLIGST NÆGTE AT MODTAGE DEN, DET ER VIGTIGT, AT DU IKKE KVITTERER FOR VAREN. Fragtmanden tager den i stedet med retur og der sørges for, at du får leveret en ny vare uden omkostninger. I alle tilfælde hvor emballagen er skadet, bedes det påføres på fragtsedlen.
Bemærk venligst: Hvis du modtager en pakke, der er synligt beskadiget, anbefaler vi kraftigt, at du gør indsigelse over for fragtfirmaet med det samme og ikke godkender pakken, før der er oprettet en rapport om skaden af frgtmanden/kvinden eller i pakkeshoppen. Dette vil hjælpe med at klarlægge ansvaret og lette eventuelle erstatningskrav.
Skulle du opdage skader på varerne efter modtagelsen, bedes du kontakte os øjeblikkeligt skriftligt til info@designska.dk og senest inden for to måneder fra skadens opdagelse, så vi kan hjælpe dig med at finde en løsning. Vi bestræber os på at levere alle vores produkter i perfekt stand, og din tilfredshed er meget vigtig for os.
- PRISER
Alle priser på designska.dk er dagspriser og er kun gældende på den dag du bestiller. Når du har valgt en vare, som du ønsker at købe, gælder den pris, der vises inkl. moms samt andre omkostninger.
Med mindre andet er angivet på hjemmesiden, er alle omkostninger forbundet med køb i Danske kroner inkl. 23% Polsk moms. (Du betaler ikke moms hvis du handler som en virksomhed med gyldigt cvr nummer, som en virksomhed der er registreret til foretage køb indenfor EU (Undersøg dit moms nummer her)
Fragtpriserne er som udgangspunkt fra 49 kr. Men de kan varierer en smule. Designska yder fri fragt med på alle ordrer over kr. 499,00. Bemærk venligst at rabatkoder ikke udløser rabat på fragtpriser og leveringsomkostninger. Rabatkoder skal tastes inden ordren godkendes og kan ikke rettes efter en ordre er gennemført.
- KAMPAGNEKODER SAMT ANDRE RABATKODER
Kampagnekoder er kun gyldige i det tidsrum, der er angivet på dem. De kan kun indløses en gang og kan ikke benyttes i forbindelse med andre kampagnekoder. Når du indløser en kampagnekode, skal du købe for det angivne minimumsbeløb. Hvis du bestiller en vare, hvis pris er mindre end kampagnekodens værdi, vil differencen ikke blive refunderet. Kampagnekoder skal indløses, før du bekræfter dit køb.
Det er ikke muligt at få godskrevet rabatten, når købet allerede er foretaget ved at ordren er afgivet. En kampagnekodes kredit kan hverken samle renter eller have kontantværdi. Kun en rabatkode kan indløses pr. ordre. Hvis kampagnekodens kredit ikke rækker til bestillingen, kan du udligne differencen med en af de angivne betalingsformer. Hvis din samlede ordres værdi falder under værdien af kampagnerabatten, vil du ikke få refunderet differencen. Hvis du returnerer en eller flere varer fra en ordre og der ikke er givet en garanti om at få en ny rabatkode, kan vi ikke garantere dig en ny rabatkode og værdien heraf kan være tabt for dig.
- LEVERING
Levering kan kun foregå til en adresse i Danmark. Designska sender desværre ikke til Grønland eller Færøerne. Designska og dermed også virksomheden Søren Christensen kan ikke drages til ansvar for forgæves venten eller tabt arbejdsfortjeneste grundet forsinkelse. Ovenstående gælder medmindre andet følger af dansk rets almindelige regler.
Leveringstid
Levering af varer som er på lager kan ske på alle hverdage - bestilles lagervarer inden kl. 15.00 mandag til torsdag, sker levering som oftest efter 5-7 hverdage herefter + eventuelle helligdag og lukke dag hos fragtselskabet, bliver bestilling lavet fredag til søndag, sker levering oftest efterfølgende fredag (kan i yderste tilfælde blive herefter mandag) + eventuelle helligdag og lukke dag hos fragtselskabet. Leveringstiden for øvrige varer er afhængig af helligdage i Danmark og Polen. Vi gør opmærksom på, at der i perioder med spidsbelastning, så som i December måned, Påsken, Black friday mv kan opstå udsving i de anførte leveringstidspunktet
Når handelsbetingelserne er godkendt og ordren er betalt, kan vi ikke stoppe en orden eller ændre på leveringstiden, som typisk vil være 6-7 dage. Men bemærk venligst, at leveringstiden IKKE gælder for varer som ikke er på lager eller skal special produceres. Dette gør sig især gældende for mange af de møbler, som vi sælger i designska.dk. Det tager oftest flere uger grundet efterspørgsel samt produktionsforhold hos vores leverandører. Men du vil altid på hver enkelt vareside kunne læse om den cirka leveringstid på den pågældende vare. Men det er cirka leveringstider og vi kan ikke tage højde for force majeure samt evt. udfordringer hos vores leverandør mv.
Du kan se Helligdage i Polen her
- BESTILLING
Bestilling sker via webshoppen designska.dk og ved at følge anvisningerne i shoppen
Det ønskede produkt lægges i kurven vha. ”Læg i Kurv” knappen. Vælg "Fortsæt indkøb" så længe du skal handle flere produkter- Når du har lagt alle ønskede produkter i kurven, klikkes på "Godkend og fortsæt til betaling" knappen eller på "Din kurv" i øverste højre hjørne
Indtast evt rabatkode og afgiv dine personlige oplysninger, som er nødvendige for, at vi kan levere din ordre. Vælg leveringsmetode, evt afhentningssted og betalingsmetode
Til sidst skal du læse og acceptere vores handelsbetingelser. Tjek at alle oplysninger er korrekte og klik på "Godkend og fortsæt til betaling", vælg betalingskort eller betalingsmetode, udfyld alle informationer og klik på "Gennemfør betaling". Ordren er nu afgivet
Kort herefter modtager du en ordrebekræftelse på dit køb pr. mail og i tilfælde af restordrer eller udsolgte varer informeres du herom samt hvad vi kan gøre i sagen – f.eks. give dig pengene tilbage, eller hjælpe dig med at finde en tilsvarende vare et andet sted. Er en vare derimod i restordre hos vores leverandør, vil den være markeret som "Udsolgt".
- BETALING
På designska.dk kan der betales med betalingskort via internettet. I webshoppen kan du betale med følgende kort: VISA/Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard samt Apple Pay, Google Pay samt MobilePay. Der tages ikke gebyr ved betaling med betalingskort. Beløbet hæves først på dit kort, når varen sendes.
Risikoen for købte varer på overgår til Køber på leveringstidspunktet. De kortoplysninger Køber indtaster ved køb af varer bliver sendt direkte til QuickPay i krypteret form (SSL), som det kun er Køber og QuickPay der kan læse. Der er således ingen andre der ser eller gemmer oplysningerne om Køber´s kort.
Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:
1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) Pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.
Bemærk venligst! Når du har afgivet din ordre og betalingen er gået igennem, så er din ordre i vores system og kan ikke stoppes igen. Vi har et automatisk system der gør at vi begynder at pakke din ordre og få den sendt med pakkefirmaet – Vi KAN ikke stoppe denne proces, MEN du er naturligvis velkommen til at fortryde dit køb og benytte dig af din fortrydelsesret.
- FAKTURA
Når vi sender din ordre vil der automatisk blive fremsendt en mail med din faktura (se eventuelt din spam mappe, såfremt du ikke modtager denne) - MANGLER, OMBYTNING OG REKLAMATION
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Husk venligst på, at vi har krav på at se de defekte varer der er tale om, har du ikke længere de varer, kan vi nægte at refundere, typisk kan vi se det ud fra et foto, men vi kan forlange at de skal sendes retur. Bemærk venligst også, at det ikke er nok kun at skrive at alt er ødelagt og kun at sende foto af en vare.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarligt emballage. Såfremt at du handler som virksomhed og med et gyldigt cvr nummer, er du sikret 3 måneders reklamationsret.
Pakken skal sendes retur til
Lagerhotel Danmark
C/O Designska
Halkjærvej 16B
9200 Aalborg, Danmark
Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt.
For at gør det nemt for dig som kunde bedes du følge vores reklamationsvejledning her via dette her link.
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
10.1 RETUR- OG FORTRYDELSESRET (for salg til privat)
Du har som privat forbruger 30 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.
Består varen af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 30 dage efter den dag, du får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse.
Du har 30 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen kan gives ved du evt logger ind på vores side via din log in kode, ved udfylde vores kontaktformularen på vores kontakt side eller sende en mail til info@designska.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Bemærk venligst: Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette og dette skal ske skriftligt til os via kontaktsiden eller info@designska.dk.
Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 30 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Vi anbefaler at du sender returen som en pakke med track and trace, da du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. Ved returnering skal du læse denne side og følge den trin for trin guide der er her.
Varer der returneres, ufrankeret eller på efterkrav nægtes at blive modtaget.
Pakken skal sendes retur til
Lagerhotel Danmark
C/O Designska
Halkjærvej 16B
9200 Aalborg, Danmark
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt under én ordre.
Bemærkvenligst , at du ikke får leveringsomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.* Desuden er der INGEN fortrydelsesret ved levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
10.2 RETUR- OG FORTRYDELSESRET (Gældende retningslinjer for salg til virksomhed)
Virksomhed er på desigska.dk en virksomhed der handler med deres gyldige cvr nummer.
Der er ingen returret, medmindre andet er skriftligt aftalt på forhånd.
I tilfælde af pakken kommer retur til os, på grund af forkert adresse, modtagelse nægtet, ikke afhentet pakke eller andet lignende tilfælde, vil vi stadigvæk ikke blive krediteret for returneringen. Pakken og indholdet vil blive åbnet og vente på at returfragten bliver betalt, samt at ny fragt til kunden bliver betalt eller pakken bliver afhentet.
- MODTAGELSE NÆGTET
Du skal som kunde give os en skriftlig meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb, også selvom du ikke afhenter din pakke. Ved uafhentet pakker fratrækker vi de reelle returomkostninger i tilbagebetalingen Såfremt dette ikke dækker den fulde beløbe, vil vi fremsende et krav via en faktura om et tilgodehavende beløb. Hvis du nægter modtagelse af din pakke på grund af vi ikke har sendt din pakke til levering inden for de normalt max 7 hverdage + eventuel helligdag eller længere end det uge antal som er beskrevet på den pågældende produktsiden, er det vores fejl og vi skal betale den fulde beløb retur, dog forudsat at vi får en skriftlig meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb (dette gælder dog ikke, hvis vi har fået en eventuel accept på længere leveringstid end vi havde forventet.) - VARENS STAND VED RETURNERING
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.
Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet, kun får en del af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi samt i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne fra købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 30 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den. Tiden fra Designska sender betaling retur til de stå på købers konto,er afhængigt af betalingssystemet. Designska har ingen indflydelse på dette.
- REFUSION
I tilfælde af aftalt prisafslag, returvarer eller varer, der afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis tilbagebetaling af købesummen. Refusion sker altid ved overførsel til det betalingskort eller konto, som blev brugt ved købet. - Tiden fra Designska sender betaling retur til de stå på købers konto, er afhængigt af betalingssystemet. Designska har ingen indflydelse på dette. - TEKNISKE DATA
Tekniske produktdata angivet på hjemmesiden fra producenten er angivet uden forbindende, dvs. disse er kun vejledende. Designska bestræber sig på at holde disse korrekte og opdaterede, men kan ikke holdes til ansvar herfor. Køber har selv ansvaret for udvælgelsen af ydelsen og for opnåelsen af det ønskede resultat med købet.
Dokumentation og vejledning:
Alle varer indeholder danske eller som minimum nordiske brugervejledninger som følger leverancen fra Designska. - BEHANDLING AF DATA
Den dataansvarlige er ejer og stifter, Søren Christensen Vi indsamler følgende oplysninger, for at kunne opnå levering af produkter og verificering af Køber: E-mail, for- og efternavn, adresse, post nr, by og telefon nummer. Oplysningerne opbevares i 5 år for at leve op til regnskabslovens regler. Personoplysninger transmitteres og opbevares ikke krypteret.
Oplysningerne sælges aldrig til tredjemand. Købers kontooplysninger registreres ikke og det samme gør sig gældende for andre personfølsomme oplysninger.
Som registreret hos Designska, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen.
Du kan jf. persondataloven få fuld indsigt i dine oplysninger ved skriftlig henvendelse til:
Designska (part of the firm Søren Christensen)
ul. Puławska 12/3, 02-566 Warszawa
Polen. - KLAGE ADGANG
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Designska. via vores kontakt formular eller skrive Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr.Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her -EUROPA - ODR - EU KLAGE RET - PRIVATLIVSPOLITIK INKL. GDPR
Personoplysninger er alle slags informationer, der i et eller andet omfang kan henføres til dig. Når du benytter vores webshop indsamler og behandler vi en række sådanne informationer. Det sker f.eks. ved alm. tilgang af indhold, hvis du tilmelder dig vores nyhedsbrev, deltager i konkurrencer eller undersøgelser, registrerer dig som bruger eller abonnent samt øvrig brug af services eller foretager køb via webshoppen.
Vi indsamler og behandler typisk følgende typer af oplysninger: Et unikt ID og tekniske oplysninger om din computer, tablet eller mobiltelefon, dit IP-nummer, geografisk placering, samt hvilke sider du klikker på (interesser). I det omfang du selv giver eksplicit samtykke hertil og selv indtaster informationerne behandles desuden: Navn, telefonnummer, e-mail, adresse og betalingsoplysninger. Det vil typisk være i forbindelse med oprettelse af login eller ved køb. LÆS MERE HER
- B2B – HANDEL MED ERHVERV
- B2B er virksomheder som handler med gyldigt CVR nummer
- I det omfang andet ikke er skriftligt aftalt, er ovenfor angivne almindelige betingelser gældende + de gældende regler i punkt 18.1 til og med 18.6 og går forud for Købers eventuelle almindelige betingelser.
- Køber har efter afgivelse af ordre ikke ret til ændring heri eller annullering heraf.
Såfremt Sælger på trods af ovenstående særskilt godkender en annullering eller ændring, er Køber pligtig at betale de med annulleringen eller ændringen forbundne omkostninger, herunder omkostninger til opbevaring og sikring af kvalitet og egenskaber samt forrentning, som følge af udskudt leveringstidspunkt. Ved hel eller delvis annullering er Køber videre pligtig til at erstatte sælgers mistede fortjeneste. - Varer modtages ikke retur.
Såfremt det på trods af ovenstående aftales, at Sælger tager varer retur, skal varerne være ubrugte, i mangelfri stand, og i original og ubrudt emballage. Varerne skal være fri for smuds etc. Varer, der er specielt producerede og/eller hjemtaget til Køber, modtages dog aldrig retur.
Godkendte returvarer krediteres med fradrag af det af Sælger fastsatte gebyr til dækning af returneringsomkostninger og sælgers salgsomkostninger.
Returbar emballage krediteres ved franko levering i uskadt stand inden 3 måneder fra Sælgers levering. Kreditering foretages med et fradrag til dækning af slidtage, håndterings-, og fragtomkostninger m.v. - Der er 3 måneders mangle, ombytning og reklamationsret
- Pakker som kommer retur, uden aftale, vil ikke blive fremsendt uden at alle udgifter til returnering er dækket ind.